2011 m. kovo 2 d., trečiadienis

Tinklinis marketingas: Apsikeitimai patikima informacija

1. Apie tinklinį marketingą
2. Apsikeitimai patikima informacija, referalais

Apie tinklinį marketingą.

Prieš porą metų, buvau iš pažįstamų gavęs pasiūlymų įsitraukti į tinklinį marketingą. Kiti pažįstami siūlė griežtai to atsisakyti, kai jiems apie jį būdavau bepradedąs pasakoti, kaip apie koncepciją. Istorija tokia, kad įdomu buvo susipažinti su tinkliniu marketingu, šiek tiek su žmonėmis, tuom užsiimančiais, ir su pačia jo idėja-prasme. Galima įžvelgti ir pliusų ir minusų, bet aš esu linkęs įžvelgti daugiau pliusų, t.y. labiau pozityvią nuomonę susidariau, nors ji nėra kategoriška dėl mažos patirties šioje sferoje ir nedalyvavimo joje.

Tinkliniame marketinge mane sužavėjo pats patikimumo principo taikymas. T.y. prekės patikimumą iš dalies nusako tai, kad ją tau siūlo tavo draugas. O paties tinklo plėtra taip ir vyksta: jeigu žmogui A nepatiko prekė X, tai jis jos nebesiūlys draugui B, marketingas nesiplečia, o jei patiko prekė Y, - pasiūlo ją draugui, tinklas plečiasi.
Sistemos minusas tas, kad vieni kitus draugai (čia iškyla klausimas kokio lygio jie yra draugai) gali įtart: ar draugas/pažįstamas nori pardavinėt prekes, nes jam reikia pinigų, nors prekes pats vertina neypatingai.

Apie pačio tinklinio marketingo prekių ir garantijų patikimumą maža žinau, tačiau, manau, kad yra įvairių įmonių, vienos iš kurių gali verstis nelegaliai, kitos - legaliai ir visuomenei naudingu keliu, tačiau dėl pirmųjų gali kristi apskritai TM populiarumas. Dabartinė TM reputacija, kiek girdėjau, yra neigiamai paveikta po Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo steigtų TM melagingų bendrovių.

TM įvairi šalių ilgai nebuvo pripažinta, viena vertus dėl to, kad tai "pusiaupartizaninė" rinkodara, kurios veikimą ir apyvartą sunku sekti valstybinėms institucijoms, tame tarpe ir policijai. Be to TM moka mažai mokesčių valstybei, o tai silpnina valstybės centralizuotą valdymo aparatą, o tas savo ruožtu priveda prie, matyt, mažiau kontroliuojamos ekonomikos ir kitų problemų, socialinių ypač.
Dar TM'o nebuvo mėgiama ir dėl to paties, kaip dabar nėra mėgiama energetika, paremta atsinaujinančiais ir nepriklausomais energijos šaltiniais. Tradicinio marketingo atstovai natūraliai įvairiais būdais gali būti per daug okupavę įvairias valdžios instancijas, per kurias gali ilgą laiką neleisti TM išvysti saulės šviesos.

**
Apsikeitimai patikima informacija, referalais

Pastebėjau, kad gyvenime dažnos situacijos, kuomet reikia draugui pasiūlyt, ką nusipirkti, arba sužinoti tai iš jo. Informacine prasme pvz.: kokios muzikos pasiklausyti, filmo pažiūrėti, ar kokią programą naudoti, ar kokį laikraštį/blog'ą ar knygą skaityti; į kokį renginį nueiti.

Šio blogo pradžioje kaip tik parašiau tokį sąrašą programų/įrankių, kurios man patiko, ir kitiems rekomenduočiau. Tas sąrašas naudingas ir man, jeigu pamirščiau kurios nors programos pavadinimą.

Internete randu įvairių blog'ų/svetainių, kur arba aprašomos/įvertinamos įvairios programos/produktai, arba yra jų reitingavimas žvaigždutėmis (pvz.: IMBD filmų duombazėje). Tačiau jų patikimumas, lyginant su savo draugų patikimumu, mano nuomone, yra mažesnis. [Reitingavime dalyvauja įvairaus plauko žmonės, kurių balsų vidurkis gali dažnai nesutapti su asmenine nuomone (komentarėlis: tad norint gerai suprasti daugumą, reikia gerai sekti masinę kultūrą ir būti jos dalimi, ypač derinti savo pasaulėžiūra su esama populiaria religine kryptimi :) ). Kai kuriuose bloguose gali būti pateikiama šališka nuomonė, arba šmeižiami kai kurių firmų produktai/paslaugos].
Įdomūs savanoriški, tiesiog informavimui skirti projektėliai, kaip sveikasvaikas_lt, kuriame surinkta informacija apie maisto priedus ir jų buvimą konkrečiuose parduotuvėse parduodamuose produktuose.

Mums, žmonėms, užima tam tikrą gyvenimo dalį būtent diskusijos apie prekes, paslaugas, jų kainas/kokybę, pasirinkimą. Apie konkrečias įmones/įstaigas, jų parduodamų prekių teikiamą garantinį aptarnavimą. Apie medicinos ar švietimo įstaigas, paslaugų kokybę jose.

Mano nuomone, yra vertinga draugams diskutuoti apie prekes, t.y. dalintis naudinga informacija, bet taip pat tai galėtų būti įgyvendinama blog'ų ar geriau - socialinių tinklų erdvėje: žmogus nurodo savo mėgstamas prekes/paslaugas specialiame "paslaugų/prekių mėgiamumo lape", arba gamintojai sukuria socialiniame tinkle savo prekės sąskaitą, o ją mėgstantys vartotojai, spaustų ant jos "Man patinka".
Galbūt ateityje bus tokia speciali "prekių/paslaugų patikimumo diena", kurią žmonės diskutuos apie tai :) , arba tai verčiau išliks dabartinėje būsenoje, kaip kad neplanuoti, o esant reikalui pasidiskutavimai, apsikeitimai patirtimis.

Po masinio įsivaizduojamo "prekių/paslaugų įvertinimo" anketų paplitimo soc.tinkluose, tai gali iškelti ir socialinių problemų. Pavyzdžiui, kartais darbuotojai ar studentai gali įsirašyti kai kurias prekes "patinkančiomis", jeigu jos patinka jų darbdaviams ar dėstytojams.<..>

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą